New Day – New Year – New Hope

Each morning the sun never ceased to rise, brings a new day. It is always the same everyday. As I wrote this, in my part of the world is now in the afternoon in the last day of 2013. So tomorrow, the sun will rise not only bring a new day, but also a new year. Yes, the year 2014. We cannot know what will happen in 2014, yet. We can only hope that everything will be bright and also be better than 2013. HAPPY NEW YEAR!!! Thanks for becoming my friends and contactsΒ πŸ˜€

IMG_PEN00

The pictures here were taken in a bright morning in a corner of Penyak Beach, in Koba District, Bangka Island, Indonesia. It could be reached easily from Pangkalpinang, the major city of the island, as it was located at the side of a major highway leading to Koba. The beach itself was quite a long beach, as it was spread for 3 kilometers long.

Penyak Beach was a sandy beach with a very calm water and a quiet surrounding, unfortunately the place was quite dirty of many waste threw by the sea. On the shallow water, mangrove sprouts decorated the shoreline; while not too far from the shore, an array of coconut trees bordered the beach area from the highway.

IMG_PEN01

The beach was facing to the east, so it was an ideal place for the sunrise hunters. Do you know that Penyak Beach became one of the place which used to observe the total eclipse that happened in 1986?

IMG_PEN10

Keterangan :

Tiap pagi sang surya selalu terbit di ufuk timur memberikan cahaya dan kehangatan kepada semua makhluk di bumi ini, yang sekaligus menandai datangnya sebuah hari yang baru menggantikan hari yang sebelumnya. Saat aku menuliskan kata demi kata untuk membentuk postingan ini, hari sudah menjelang senja di hari terakhir tahun 2013. Sesaat lagi matahari pun akan segera menunaikan tugasnya hari ini. Meskipun demikian, beberapa jam kemudian, sang bagaskara akan kembali terbit, dan kali ini tidak hanya menandai datangnya sebuah hari yang baru, melainkan juga sebagai penanda kalau kita memasuki sebuah tahun yang baru juga. Ya tahun 2014. Tentu saja kita belum akan bisa mengetahui apa yang akan terjadi di tahun yang baru ini, tetapi paling tidak bisalah kita berharap agar tahun 2014 akan merupakan tahun yang lebih cerah dan lebih baik dari tahun 2013. SELAMAT TAHUN BARU!!! Terimakasih sudah sudi berteman, dan semoga pertemanan kita bisa berlanjut di tahun-tahun yang akan datangΒ  πŸ˜€

IMG_PEN11

Foto-foto yang menyertai postinganku kali ini aku ambil di Pantai Penyak. Sebuah pantai yang terletak di Kecamatan Koba, di Pulau Bangka. Pantai ini terletak persis di tepi jalan utama yang menghubungkan kota Pangkapinang dengan kota Koba, sehingga akses menuju ke pantai ini boleh dibilang sangatlah mudah. Sayangnya kawasan pantai yang panjangnya mencapai 3 kilometer ini pada saat aku ke sana tampak kurang terawat. Kotor karena banyaknya sampah laut yang dihempaskan gelombang ke pantai.

Pantainya sendiri sih sebetulnya cukup menyenangkan, pasirnya cukup lembut dengan air yang tenang dan suasana sekitar yang cukup sunyi. Paling tidak itu yang aku rasakan ketika aku kesana ya, maklumlah karena gak ada orang lain di sana waktu itu. Di perairan dangkal sepanjang pantai, beberapa bagiannya tampak penuh tunas-tunas pohon bakau sehingga membuat pemandangan di situ menjadi unik. Agak jauh dari bibir pantai, deretan pohon kelapa seolah menjadi pagar alami yang membatasi kawasan pantai dengan jalan raya.

IMG_PEN05

Pantai Penyak merupakan tempat yang ideal bagi para penikmat matahari terbit karena menghadap ke timur. Karena itu pulalah, pantai ini menjadi salah satu tempat yang dijadikan tempat pengamatan para ahli dari dalam dan luar negeri ketika kawasan ini dilintasi gerhana matahari total di tahun 1986.–

Categories: Travel Pictures | Tags: , , , | 71 Comments

Post navigation

71 thoughts on “New Day – New Year – New Hope

  1. Te deseo un AΓ±o Nuevo pleno de bendiciones para ti y familia.

  2. Amin utk harapan2nya om. Happy new year, fotonya keren selalu alwaysπŸ™‚

  3. Happy New Year mas …

  4. Wish you a very happy new year, ChrisπŸ™‚

  5. mataharinya malu malu ya mas buat nongolπŸ™‚

    met tahun baru buat mas Chris sekeluarga di sanaπŸ˜›

  6. As usual… the pictures are stunning.
    paling suka yang ini mas, https://chris13jkt.wordpress.com/2013/12/31/new-day-new-year-new-hope/img_pen11/
    Happy new year mas. untuk mas dan keluarga. semoga tahun baru, semua harapan terpenuhi.

    • Terimakasih.
      Selamat tahun Baru juga Ryan, semoga semakin sukses di segala hal dalam tahun 2014 ini

      • Amin.
        Msh 45 menit lagi mas baru msk 2014 di sini.

      • Oh iya, masih belakangan ya dari di sini. Ok Ryan, selamat menyambut tahun yang baru, sementara aku sudah bersiap-siap untuk ke airport nih πŸ˜›

  7. Beautiful pictures and Happy New Year to you my friendπŸ™‚

  8. Wishing you a happy new year mas Chris,
    Looking forward within your post for upcomng years then….
    God blessed you and your family then!!!

  9. Happy New Year to you. We have so enjoyed getting to know you this year and look forward to more of your wonderful posts.πŸ™‚ ~ Terri & James

  10. MaldivesDreamer

    Great post and pics! Happy New YearπŸ™‚

  11. Wich, selalu kereeennn om….mantabπŸ˜†

  12. Kris – Your photos are breathtaking. My husband and I both enjoy reading your comments regarding what you are sharing. It makes the photographs all the much more meaningful. Happy New Year.

    • Happy New Year to you and Tom, Sheri. May you have a year full of joy in the 2014 πŸ™‚
      Please give my best regards to Tom

  13. Buon anno!
    Auguri!

    .marta

  14. selamat Tahun Baru pak Chris…,
    semoga bisa tetap jalan2 sebanyak mungkin dan sharing foto2nta ke kita..
    aku ngefans dengan foto2 indahnya pak Chris

    • Selamat Tahun Baru juga Mbak Monda.
      Aku mengamini doanya Mbak Monda karena memang kluyuran merupakan salah satu caraku untuk mengusir stress, Mbak πŸ˜€

  15. Melihat foto-foto jepretan Chris kali ini bikin hati sejuk, adem rasanyaπŸ˜€ .
    Apalagi yg pas matahari terbit bagus sekaliπŸ™‚ .
    Buat Chris sekeluarga Selamat tahun baru 2014πŸ˜‰ .

  16. Thank you for this year with your beautiful articles, Chris, and Happy New Year!

  17. amin2….buat doa2nyaπŸ™‚ dan fotonya takjubbbbb

  18. Selamat Tahun Baru Om….sukses selalu..sungguh pemandangan yang indah di waktu pagi hari, rollnya dapet banget…pun dengan nuansa kesejukan pagi..TOP om

  19. Pohon bakaunya memang kelihatan eksotik ya
    Selamat tahun baru 2014 mas ChrisπŸ™‚

  20. Happy New YearπŸ˜‰
    Cheers,Laura

  21. Brasa diajak jalan2 ke tempat2 bagus tiap mampir blognya Mas Chris..
    Yap, smg semua menjadi lbh baik tahun ini..Selamat Tahun Baru Mas Chris.. *nggak telat2 amat kan ya? hehe*

  22. Hope you have a Happy 2014! I just wanted to tell you how much I enjoy your beautiful photos! They are Amazing!πŸ˜€

  23. The series of skies with reflections over water are just magnificent. Thank you for seeing and photographing them.

  24. HARAPAN BARU!
    HIDUP BARU!
    JALAN JALAN BARU!
    LENSA BARU!
    KAMERA BARU!
    PACAR BARU! EH:p

  25. aarrggttt..mentari pagi diawal tahun yang cerah semoga terus cerah sampai akhir tahun ya om

    love all the pickπŸ™‚

    and lets face this new year with new hope,new spirit and keep move on…:D

    selamat tahun baru om crish wish this year getting better allπŸ™‚

    • Amin, semoga semuanya selalu cerah sampai akhir tahun πŸ™‚
      Thanks Wiend, Selamat Tahun Baru juga, semoga tambah sukses

  26. Happy New Year mas Chris. Best wishes to you and your family…πŸ™‚
    – Ditunggu postingan Jatim dan Jogja-nya…πŸ˜€ –

  27. Very well captured…πŸ™‚

    Happy new Year…πŸ™‚

  28. Hi, Chris. Your photos are so beautiful. Wishing you a very happy and successful year.πŸ™‚

  29. Stunning!
    Btw walo agak telat, Selamat tahun baru! God blessπŸ™‚

  30. RMW

    The year will be over before we know it so it’s important to make every day count!

  31. I love trees, I really do. And yes, the sun gives us a new opportunity everyday to change and make a difference, it’s just a matter of choice and desire to develop and progress or stay as we used to be the day before.

    • Glad to know that you love nature, Ahmed. I can see by the way you love trees and how you see the meaning beyond the usual sunrise πŸ™‚

  32. Beautiful images Chris and your title perfect! I wish you much joy and hope this year!

  33. Those are all gorgeous pictures, breathtaking indeed!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: